de eerste dagen - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Annemiek Boed - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Annemiek Boed - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

18 Februari 2018 | Bonaire, Bonaire

Woensdag 14-02-2018 was het zo ver, ik vertrok naar Bonaire. Dit was mijn eerste reis alleen, en ik had er heel veel zin in!

Mijn ouders, broer en zusjes hebben me naar het vliegveld gebracht en me uitgezwaaid voor de douane. Daarna stond ik er toch echt alleen voor.

Waar ik geen rekening mee gehouden had was dat er na de douane nog een paspoort controle was, omdat dit best lang duurde moest ik me haasten om op tijd bij de gate te zijn. Ik was hier, keurig, 5 minuten voor het sluiten van de gate. Mijn eerste stressmoment weer gehad.

Aangekomen in het vliegtuig zocht ik mijn plekje op, benieuwd wie er naast me kwam zitten. Het duurde niet lang voordat een oudere man (60 jaar) naast me kwam zitten, Andries. Hij stelde zich voor en we hebben tijdens de reis gezellig wat gekletst. Zijn vrouw (die achter hem zat) en hij gingen voor 8 dagen op vakantie naar Bonaire.
Hij had met een stewardess gepraat, en gaf me een tip waar ik absoluut een ijsje moest gaan halen, omdat het daar zo goed moest zijn.

Met deze tip en een tussenstop op Aruba, stapte ik na zo'n 12 uur weer uit het vliegtuig, waar mijn nicht en oom mij stonden op te wachten om me op te halen, ik verblijf namelijk de eerste 2 weken bij hun. Zij hebben hier een huis.

Het is nu 18-02 en ik ben hier 4 dagen, wat eigenlijk een beetje vakantiedagen zijn geworden. We hebben rond gereden op het eiland, de school en mijn slaapplek voor de komende maanden bekeken, we zijn wezen snorkelen en ik heb voor het eerst in mijn leven scooter gereden. Wat makkelijker was dan gedacht. De scooter zal ik nog veel gaan gebruiken omdat ik de scooter van mijn oom en tante gedurende mijn verblijf mag gebruiken, net als hun auto. Vervoer is dus geen probleem.

Morgen ga ik langs mijn stage school voor een kennismaking en om afspraken te maken over hoe en wat.

De eerste dagen zijn super, en ik heb erg veel zin in de komende tijd!

  • 18 Februari 2018 - 14:59

    Margriet:

    Leuk Annemiek, zo kunnen we een beetje het avontuur van jou meebeleven! Een geweldige tijd daar schat! Geniet ervan! Dikke knuf! (Ook van Borrel)

  • 18 Februari 2018 - 15:10

    Allert:

    Heel leuk om je zo een beetje te kunnen volgen op je eerste avontuur alleen.
    Maar jouw kennende gaat dat helemaal goed komen.
    Heel veel plezier en succes...

  • 18 Februari 2018 - 16:55

    Roy Epping:

    Hoi Annemiek,

    Ik wens je een hele mooie tijd. Geniet ervan, pak de kansen die je krijgt, en maak van deze ervaring een leerervaring. Dan hebben we een heel mooi eindgesprek.. ik ben nu al benieuwd naar de verhalen.

    Groet
    Roy

  • 18 Februari 2018 - 17:57

    Renata:

    Leuk Annemiek. Ik ga je avonturen volgen. Dat wordt een supergave tijd.

  • 18 Februari 2018 - 19:56

    Erwin:

    Hoi Annemiek,

    Veel plezier, we gaan je volgen, blijf genieten voordat je het weet moet je weer terug naar Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Ik ben een derdejaars ALO student aan de Hanzehogeschool Groniningen. Voor mijn minor zit ik op dit moment in Bonaire, waar ik op een basisschool les zal gaan geven.

Actief sinds 18 Feb. 2018
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 6647

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 16 Juni 2018

Bonaire

Landen bezocht: