Eerste schoolweek - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Annemiek Boed - WaarBenJij.nu Eerste schoolweek - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Annemiek Boed - WaarBenJij.nu

Eerste schoolweek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 Februari 2018 | Bonaire, Bonaire

Afgelopen week was mijn eerste schoolweek als gymdocent. Ik kende de kinderen nog niet (ik had ze alleen 1 keer gezien) en was nog niet in de sporthal geweest. Ik heb geen begeleider, dus sta er alleen voor. Anders dan ik gewend ben, maar een hele mooie uitdaging.

De groepen 1 en 2 krijgen les op het schoolplein, de groepen 4,6,7 en 8 in de sporthal en groep 5 krijgt zwemles.
Ik geef elke groep (behalve groep 5) 1 keer per week les. Van alle groepen zijn er twee.

Omdat er weinig materiaal is moet ik erg creatief zijn in mijn lessen. De eerste week is goed gelukt, maar dit kan nog wel moeilijk worden. De kinderen vonden de les die ze gekregen hadden erg leuk, ze waren ook super fanatiek!

De kinderen zijn anders hier dan in Nederland. Ze hebben meer duidelijkheid nodig dan Nederlandse kinderen, anders doen ze waar ze zin in hebben. Elke groep is enorm verschillend, wat het lesgeven hier mooi maakt. Beide groepen 7 verschillen zelf enorm van elkaar.
Elke groep heeft andere behoeftes en deze moet ik nog een
beetje vinden. Maar het begin is er!

Afgelopen week heb ik ook voor het eerst gewerkt bij Karels Beach Bar. Hier zal ik de komende maanden in de bediening werken, zodat ik ook wat geld verdien. Omdat ik geen ervaring heb in de bediening moest ik nog een beetje wennen, maar uiteindelijk gaat het vanzelf lopen.

Een boel nieuwe indrukken dus deze week, die ik allemaal eigen ga maken.

Vanavond vertrekken mijn oom en nicht (waar ik de afgelopen 1,5 week ben geweest) weer terug naar Nederland. Aankomende donderdag verhuis ik naar een andere kamer en verlaat ik het huis van mijn oom en tante.

Vanaf vanavond sta ik er dus alleen voor, let the adventure begin!

En kijk vooral even Dit filmpje, als je wil genieten van een groep 3 die de les afsluit met dansen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Ik ben een derdejaars ALO student aan de Hanzehogeschool Groniningen. Voor mijn minor zit ik op dit moment in Bonaire, waar ik op een basisschool les zal gaan geven.

Actief sinds 18 Feb. 2018
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 6642

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 16 Juni 2018

Bonaire

Landen bezocht: